LEVERANS OCH RETURER

LEVERANS

Leveranspriset beräknas på kassasidan enligt den angivna adressen.

FUGA LT UAB (“vi” och “oss”) är operatören av (https://nopedals.se/) (“webbplatsen”). Genom att göra en beställning via denna webbplats godkänner du att vara bunden av följande villkor. Dessa tillhandahålls för att se till att båda parter är medvetna om och godkänner detta avtal, för att skydda varandra och för att fastställa förväntningar på vår service.

1. Allmänt

I mån av plats. Vi strävar efter att upprätthålla korrekta lagernivåer på vår webbplats, men från tid till annan kan det förekomma variationer i lagernivåerna och vi kanske inte kan leverera alla artiklar vid köptillfället. I det här fallet kommer vi att återförsälja dig med tillgängliga produkter och komma överens med dig om du vill vänta på att den beställda varan ska återbeställas eller om vi ska ge dig en återbetalning.

2. Fraktkostnader.

Fraktkostnaderna beräknas under kassaprocessen baserat på vikten, måtten och destinationen för varorna i beställningen. Fraktkostnaden beräknas vid köptillfället.

Detta pris är det slutliga priset för fraktkostnader till kunden.

3 Avkastningar

3.1 Returer på grund av ändrade åsikter

FUGA LT UAB accepterar gärna returer på grund av ändrade åsikter så länge som en begäran om retur tas emot av oss inom 14 dagar efter mottagandet av varorna och varorna returneras till oss i originalförpackningen, oanvända och i återförsäljningsbart skick.

Kostnaden för att returnera varorna är kundens ansvar och kunden måste själv ordna transporten.

När returen har mottagits och godkänts kommer återbetalningen att behandlas som en kredit för ett framtida köp. Vi meddelar dig via e-post när processen är klar.

(FUGA LT UAB) återbetalar värdet av de returnerade varorna, men INTE värdet av de betalda fraktkostnaderna.

3.2 Återlämnande av garantier

FUGA LT UAB kommer att uppfylla giltiga garantianspråk under förutsättning att anspråket lämnas in inom 90 dagar efter mottagandet av produkterna.

Kunden måste betala för returen i förväg, men vi återbetalar beloppet om garantianspråket är framgångsrikt.

När du har mottagit föremålen för garantianspråket kan du förvänta dig att FUGA LT UAB behandlar ditt garantianspråk inom 7 dagar.

När garantianspråket har bekräftats får du välja mellan:

(a) en återbetalning till din betalningsmetod

(b) en återbetalning i form av butikskredit.

(c) en ersättningsartikel som skickas till dig (om den finns i lager).

4. fraktvillkor

4.1 Leveranstid inom landet

Inrikesförsändelser tar i regel 1-5 dagar att anlända.

4.2 Internationell leveranstid

I allmänhet tar det 4-22 dagar för beställningar som skickas internationellt. Detta varierar mycket beroende på vilken leverantör av frakttjänster du har valt. Vi kan ge en mer exakt uppskattning när du väljer fraktleverantör i kassan.

4.3 Tid till avsändning

Beställningar som görs före 15:00 CET (UTC+1) skickas samma dag, annars under nästa arbetsdag.

Vårt lager är öppet måndag till fredag under normala öppettider, utom på nationella helgdagar då lagret är stängt. I dessa fall vidtar vi åtgärder för att se till att leveransförseningar hålls till ett minimum.

4.3 Ändringar av leveransadressen

Om du vill ändra leveransadressen kan vi ändra adressen när som helst innan beställningen har skickats.

4.5 Försändelser till postboxar

FUGA LT UAB skickar endast till postboxadresser med hjälp av posttjänster. Vi kan inte tillhandahålla kurirtjänster till dessa platser.

4.6 Produkter som inte finns i lager

Om en vara inte finns i lager kommer vi att annullera och återbetala de varor som inte finns i lager och skicka resten av beställningen.

4.7 Överskridande av leveranstiden

Om leveranstiden överskrider den beräknade tiden, vänligen kontakta oss så att vi kan undersöka saken.

5. meddelanden om spårning

När varan har skickats får kunderna en spårningslänk för att kunna följa hur det går med försändelsen, baserat på de senaste uppdateringarna från leverantören av frakttjänster.

6. Paket som skadats under transporten.

Om du upptäcker att ett paket har skadats under transporten ska du om möjligt avvisa paketet från kuriren och kontakta vår kundtjänst. Om paketet levererades utan att du var närvarande, vänligen kontakta kundtjänsten för att ta reda på hur du ska gå vidare.

7. tullar och skatter

7.1 Försäljningsskatt

Moms har redan lagts till priset på de varor som visas på webbplatsen.

7.2 Importtullar och skatter

Importtullar och skatter för internationella försändelser kan tillkomma vid ankomsten till destinationslandet. Detta varierar från land till land och vi rekommenderar att du är medveten om dessa eventuella avgifter innan du gör en beställning hos oss.

Om du vägrar att betala tullar och skatter vid ankomsten till ditt destinationsland kommer varorna att returneras till oss på kundens bekostnad och kunden kommer att få en återbetalning av värdet på de betalda varorna minus kostnaden för returfrakten. Kostnaden för den första försändelsen återbetalas inte.

8. avbokningar

Om du ändrar dig innan du har fått din beställning kan vi acceptera avbokningar när som helst innan beställningen har skickats. Om en beställning

redan har skickats, se vår återbetalningspolicy.

9 Försäkringar

Paketen är försäkrade mot förlust och skada upp till det värde som anges av fraktleverantören.

9.1 Process för paket som skadats under transporten.

Vi kommer att utfärda en återbetalning eller ett utbyte när frakttjänstleverantören har slutfört sin utredning av reklamationen.

9.2 Process för paket som förloras under transporten

Vi återbetalar eller ersätter paketet när fraktbolaget har gjort en undersökning och paketet anses vara förlorat.

10 Kundtjänst

För alla frågor om kundtjänst, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@nopedals.eu.

ÅTERBETALNINGSPOLICY

Senast uppdaterad 01 januari 2021

Tack för ditt köp. Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp. Men om du av någon anledning inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera det till oss och få full återbetalning. Se nedan för mer information om vår returpolicy.

RETURNERING

Alla returer måste vara poststämplade inom fjorton (14) dagar från inköpsdatumet. Alla returnerade varor måste vara i nytt och oanvänt skick, med alla originalmärken och etiketter.

RETURNERA PROCESS

Om du vill returnera en vara ska du skicka ett e-postmeddelande till kundtjänsten på info@nopedals.eu för att få ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorisation). När du har fått ett RMA-nummer ska du packa varan säkert i originalförpackningen med varan/varorna och beställningsnumret och skicka returen till följande adress:

Fuga LT UAB, noPedals

Kedrų g. 5, LT-03116, Vilnius, Litauen

info@nopedals.eu, +37062264120

Observera att du ansvarar för alla returfraktkostnader. Vi rekommenderar starkt att du använder en spårbar metod för att skicka din retur.

ÅTERBETALNINGAR

När vi har tagit emot din retur och inspekterat varans skick kommer vi att behandla din retur. Vänligen ge oss minst fjorton (14) dagar efter att du har mottagit din vara för att behandla din retur. Det kan ta 1-2 faktureringscykler innan återbetalningen visas på ditt kreditkortsutdrag, beroende på ditt kreditkortsföretag. Vi meddelar dig via e-post när din retur har behandlats.

UNDANTAG   

Följande artiklar kan inte returneras:

     ● Elektronik    

För defekta eller skadade produkter kan du kontakta kundtjänsten nedan för att ordna en återbetalning eller ett utbyte.

Alla returnerade varor måste vara i originalskick, omonterade och oskadade. I annat fall är det inte möjligt att återlämna och återbetala.

FRÅGOR

Om du har några frågor om vår returpolicy kan du kontakta oss på:

info@nopedals.eu